VUXENPOÄNG

En av de största fördelarna med att åka hit har varit att jag har blivit mer självständig och fixar mina problem själv. Berättade igår för två äcklade vänner om hur jag lyckats rensa avloppet i mitt badrum alldeles ensam. Det hade jag aldrig gjort hemma. Klarade också av att hitta vägen till skolan genom Saint Germains morgontrafik då vår vanliga väg blev avspärrad. Dock kom vi en halvtimme sent men vad gör det? Hehe! Fick köra på massa roliga smågator, hit och dit,  fram och tillbaka, göra u-svängar och till och med sätta igång varningsblinkers medan jag väntade på vägbeskrivningar från en stressad 11-åring. Sen kom jag hem och diskuterade skillnader mellan olika länders matkulturer med Victor över lunchen. Efter det rusade jag iväg igen för att åka till Villennes och hänga en stund med Matilda och Moa innan barnen slutade skolan. Vi hann med ett kort besök på en lekplats, vi lyssnade på 90-talsklassiker, gick igenom helgens galna händelser och de andra åt mängder med knäckebröd. På kvällen tränade jag innan jag lagade middag för typ första gången sedan jag kom hit. Och samtidigt som jag stekte fem köttbitar öppnade jag dörren för dem som skulle laga vår frys. Så där stod jag och stekte (haha) medan de lastade ur mat ur kylen. Jag vet inte vad som har hänt med mig. Ajaaa...nu är det onsdag och städerskan är här trots att hon är ledig...? I eftermiddag har barnen tennismatcher så jag ska vara chaufför och cheerleader. Wish me luck! Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0