FIÈVRE

Jag får verkligen tvinga mig att skriva något här nu. För ungefär en vecka sedan skrev jag det längsta inlägget någonsin som sammanfattade allting från det att jag skrev sist. Självklart försvann det samtidigt som mitt internet dog, och jag är helt otaggad på att skriva om det. Ni får stå ut med att jag har noll inspiration för tillfället och att jag inte orkar dra igenom allt som har hänt sedan sist just nu. Det händer ju en del på en månad liksom. Jag har i alla fall varit i Sverige, fyllt 20, haft påsk"lov" med barnen i Paris, turistat med mina fina vänner på helgerna och alla de lediga strödagarna som vi har nu i maj. Emma var här över en helg, vilket var efterlängtat! Vi var supermegaseriösa turister och hade som vanligt roligt. :DDDDD
-
Jag har även drabbats av en jobbig förkylning nu igen. Min franska familj ville ringa doktorn direkt när jag stapplade ut ur mitt rum klockan åtta imorse, men jag sa att jag är van vid det här...vilket är helt sant. I vilket fall så gick jag över gatan i min pjamas, hem till min franskalärare och försökte överleva en timmes specialutformad grammatiklektion. Kan ju tillägga att jag sov fem timmar när jag kom tillbaka. Victor har förhört mig om vad som kan vara orsakerna till min sjukdom, och hans dom blev att jag har sovit för lite i helgen (sant), haft på mig för lite kläder i helgen (sant), samt att jag inte går på någon sport (fett sant). Men oroa er inte, jag är snart pigg igen. Då har jag lovat att jag ska sova ordentligt, klä mig varmt när det regnar, samt att jag ska börja träna(?!).
-
Annars hoppas jag att ni inte har missat att Frankrike har valt en ny president. I min familj är detta en katastrof, och jag kan ju inte låta bli att bli färgad av deras starka åsikter. Så numera har jag gått och blivit ett Sarkozy-fan. (Fast nä...) Nu lägger jag upp lite bilder ifrån den senaste månaden. Hoppas att ni har det bra. Puuuss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0