RAINY PARIS

För tillfället "njuter" jag av regnigt väder här i Paris. Det har varit så segt väder sedan början på april. Vad hände med sommarvädret i mars egentligen? Enligt väderprognoserna vänder det på onsdag/torsdag men enligt mig, Anna och Moa vände det redan igår. Det känns som sommar, men den verkar bara gömma sig lite.

Trots opålitligt väder har jag haft en fin helg. Var ledig i torsdags med och spenderade dagen med Anna på Rue Rivoli och Starbucks. På kvällen var vi duktiga och lagade jättegod mat innan vi däckade i soffan framför desperate housewives.
-
På fredagen jobbade jag men fick sluta tidigare. Då begav jag mig återigen hem till Anna för en middag. Denna gången var vi lite latare och slängde bara in en quiche i ugnen. Senare på kvällen/natten åkte vi in till Paris där vi far omkring lite överallt innan vi kom till café oz i chatelet och dansade tills stängning tillsammans med Moa, Isabelle och ett stort antal konstiga människor... Framåt morgonen stapplade vi hem och tvingade oss att sova även om det var strålande sol ute.
-
När vi vaknade några timmar senare var det regnigt och grått såklart. Trots det åkte vi in till marais och mötte upp Moa och Isabelle för att vara lite kulturella. Vi hann med ett besök inne i en secondhandbutik och en stund på place de vosges innan vi åkte hemåt i regnet.

Söndagseftermiddagen spenderade vi på Ikea med svenska köttbullar och chokladbollar. Och kanelbullar...Självklart regnade det men lite senare började det spricka upp och vi åkte återigen till Paris. Denna gången till Saint Germain de Près. Därifrån promenerade vi till Jardin de Luxembourg där vi sedan satt i varsin stol och chillade ett bra tag. OCH DÅ VAR DET SOOOL! På kvällen åkte vi till Marais och åt "the world's best falafel" på en bänk under träden medan det regnade. Vi var inte förvånade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0