DÉJÀ VÚ

Halloj! Nu har det blivit sommar här i Paris som vi alla har längtat efter. Dock klagar vi ganska mycket på de 30 graderna som sommaren bjuder på, vilket känns ganska illa. För min skull kunde det varit lite kallare istället. Dels för att jag kör så mycket bil och dessutom på grund av att min allergi blir hundra gånger värre på sommaren. Jag får panik när det kliar så mycket i min hals och gör en massa konstiga läten hela tiden. Fast i det stora hela är vi väldigt nöjda med värmen. Helgen spenderades mestadels i olika parker, solandes, picknickandes osv. På fredagkvällen åt vi först middag hos Anna, sedan drog vi av ren rutin ut och hamnade på Café Oz vid Chatelet igen. Det var en kul natt och som vanligt var vi trötta dagen efter. Därför blev det ännu mera häng på diverse gräsmattor och dagen avslutades med baguette och ost framför eurovision song contest. Jag, Moa och Matilda var som galna under omröstningen och jag skäms nästan lite för hur mycket man som svenskt bryr sig om denna tävlingen men kan inte låta bli att vara superglad för att vi vann. I alla fall...söndagen spenderade vi självklart i parc monceau innan vi åkte till Marais och köpte falafel igen. Godare finns inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0