ALORS

Gårdagen var en bra dag. Började min morgon klockan nio med en franskalektion rakt över gatan. Behöver jag ens skriva att jag lämnade min säng klockan fem i nio? Fick ett kilo läxor med mig tillbaka och somnade sen om igen. Vid lunch åkte jag och barnen in till Paris för att möta upp mamman och äta lunch på den typiskt parisiska restaurangen La Durée som ni säkert känner till(?). Åt alldeles för mycket som vanligt, och tryckte i mig en överdrivet god glass till efterrätt. Sen rullade vi vidare till en engelsk bokaffär. Det var himmelriket kontigt nog, även om jag inte har läst en enda bok på flera månader. Christine tipsade mig om boken Before I go to sleep så den köpte jag (hon). Med två påsar fyllda med böcker åkte vi till La défense för att gå på bio, jag och barnen. Vi såg Sherlock Holmes och den var väl helt okej men så lååång.
-
Sen drog familjen hemåt, och jag lyckades hitta hem till Anna helt ensam. Första gången jag inte virrade bort mig i Paris tunnelbana typ. Vi hade en massa att snacka om för hon har ju varit i Sverige i tio dagar. Vi kollade på Gossip Girl, åt ost med baguette, och drack te. När jag skulle börja röra mig hemåt visade det sig att det var någon slags tågstrejk, så det slutade med att vi såg ett par avsnitt till och att jag sov på soffan.
-
Klockan åtta imorse tog jag tåget tillbaka hem. Idag har jag tvättat, ätit på sushirestaurang och läst 200 sidor i min nya bok. Jag kommer typ läsa ut ikväll,..Jag får köpa en tjockare bok nästa gång så att den räcker längre en en dag. Jag har varit lite dålig med kameran nu på sistone, men ska försöka bli bättre till helgen.
Och ja, jag känner mig lagom töntig varje gång jag skriver inlägg om varje liten detalj jag har gjort. Men jag gör det för att jag gillar er så mycket. (Även om ni verkligen  borde lära er hur kommentarfunktionen fungerar) Hehehe! Ciaao
Haahahaha en "coolfulsnygg" bild från kinesmuren. Jag kan inte bestämma mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0