IL FAIT BEAU

Vet ni vad jag har gjort idag?
Jag har chillat i solen och blivit en nyans rödare. Jag dog av värmeslag ett tag, eftersom att jag inte kände för att ligga halvnaken i trädgården när båda grannarnas trädgårdsmästare befann sig inom synavstånd. Sen kom även vår familjs trädgårdsmästare och joinade klubben så det var ju tur att jag var påklädd då. Förutom solen har dagen varit ganska tråkig. Jag hade en massa planer men imorse fick jag veta att det skulle komma en matleverans mellan 11-13 = Inte värt att åka någonstans på varken förmiddagen eller eftermiddagen. (Leveransen var självklart en timme sen, men det är ju inte lätt att veta på förhand.) Jag börjar bli proffs på att småprata med leverantörerna på franska. Jag har ett gäng fraser inövade som funkar. Sen är det bara att se glad ut också, så är det ingen som märker att man inte är bäst i världen på språket.
-
Imorgon ska jag och en massa andra svenska tjejer ha picknick framför eiffeltornet. Tyvärr ska temperaturen sjunka cirka 10 grader, men vem bryr sig? Det kommer säkert bli jättetrevligt. Söndag kommer förmodligen spenderas i La Defense, men är det fint väder får vi komma på en ny plan. Nu ska jag snart köra till skolan och hämta Eleonore, och ikväll ska jag förmodligen titta på Glee hela kvällen med henne. Vi båda har blivit helt beroende.
-
HEJDÅ!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0