GARES Á PARIS

Alltså denna veckan går i rekordfart. Hälften av min barnaskara har numera sommarlov vilket betyder att jag har noll fritid för tillfället...Min måndag spenderade jag inne på tågstationen Saint Lazare med Vic. Han har nämligen fått ett nytt intresse gällande sina tåg. Nu är det tågfotografering som är på gång. Han och hans lika passionerade tågvänner har skapat en hemsida på internet för detta. Så jag fick snällt promenera fram och tillbaka på varje perrong och hänga med in i inte mindre än fyra cabins (vet inte vad det heter på svenska, men längst fram där tågföraren (?) sitter). OCH idag åkte vi till Gare de Lyon och genomförde samma procedur. Känner jag killen rätt blir det Gare de nord snart med, och sen resten av de stora stationerna. Hahahaa hjälp mig någon!

Igår såg jag på Sverige-Frankrikematchen med barnen. Tro det eller ej, men de tyckte att Sverige förtjänade att vinna matchen för att de spelade bättre. Nu spelade det ju inte så stor roll att vi vann, men det kändes ju ändå bra. De kunde inte uttala Ibrahimovic, så de döpte om honom till Jean-Claude och skrek "Allez, Jean-Claude" hela tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0