FOTBOLL OCH POSITIVT TÄNKANDE

CHACHA BLOGGEN
IGÅR och i helgen var jag ledsen över mycket och kände mig ganska nere. Jag fick sjuk hemlängtan dels eftersom att jag missade Johannas dop och dessutom för att så många av mina vänner är hemma i Höganäs/Lerberget/Helsingborg  för tillfället och har "sommarlov" utan mig. Sen hade jag själv inte världens mest innehållsrika helg förra veckan, vilket var mitt eget fel mestadels, och vädret sög/suger. Familjen glömde typ också att göra (beställa) mat till mig varje dag under helgen när jag kom hem och var deprimerad och allt kändes bara konstigt. Det tuffaste med att bo såhär hemma hos någon annan är att man alltid är på sitt "jobb" och måste vara glad och tillmötesgående hela tiden. Det är få tillfällen då man kan slappna av helt och hållet. Men det kunde ha varit värre, min familj är väldigt bra egentligen.
-----------------------------------------------------------------------------------
IDAG är allt på topp igen. Maria meddelade imorse att hon kan komma en sväng om Paris i slutet av juni och det gjorde mig sååååå glad. Dessutom kommer ju Dänisen förhoppningsvis ner i juli för att turista lite och hänga med mig förstås. Det kommer också bli wonderful! Jag hade en jättelyckad franskalektion idag. Jag hade ett sånt flyt när jag pratade och har typ lärt mig subjontif som tydligen ska vara något av det svåraste i franskan. En ny tjej, en amerikanska har börjat i min och tyskans grupp dessutom och hon verkar trevlig. Familjen är gulligare än vanligt,  och speciellt Vic har varit snäll idag. Vi har snackat fotboll hela dagen, och nu sitter han här bredvid mig och spelar Fifa. För tillfället är det Sverige mot Manchester United...Han försöker uttala de svenska spelarnas namn och frågar mig om jag känner till dem. Nu står det 5-1, och inte till Sveriges fördel som ni kanske förstår. Heheeee! Så idag inser jag att det kommer gå snabbt tills jag ska åka hem igen och jag har saker att se fram emot på vägen. Jag kommer nog sakna Frankrike väldigt mycket när jag väl sitter där hemma i min säng med datorn över benen av ren rutin... Så nu ska jag sluta klaga och njuta istället.
Hoppas att ni mår bra! Pussssss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0