THE BEGINNING OF THE END

Nu har det gått ett par veckor till här i Paris. Maria har hunnit komma hit en runda och det var helt underbart. Vi har numera bokat första biljetten till Shanghai och planerat en del av höstens resa. Om tre veckor åker jag hem till Sverige och stannar där tills den 24 september. Efter det vet man aldrig när jag kommer hem igen. Det lär bli i december-januari någon gång, beroende på hur kära vi blir i Asien.
Här i Paris börjar mina vänner flytta tillbaka hemåt före mig vilket känns lite småjobbigt. Jag sa hejdå till Matilda för ett tag sedan och det kändes verkligen som början på slutet. Jag sa hejdå till Moa igår och även halvt till Anna. Jag kommer bara träffa henne EN gång till...(i Paris då alltså). Julimånad är nog den tråkigaste för aupairer på grund av att barnen är hemma hela tiden. Idag har jag gjort sååååå mycket och är helt slut. Dagen är inte ens slut än.
Imorgon kommer MAMMA och DÄN hit till MIG! Och när de åker hem är det bara två och en halv vecka kvar här i vad som har kommit att bli mitt andra hem. Jag har nyligen insett att jag kommer sakna Vic och Ellie även om de går mig på nerverna ibland. Jag kommer sakna att kunna spontanhänga i Paris med fina vänner och att hitta på random saker om helgerna. Att åka nattbuss i 40 minuter efter att ha dansat hela natten och sen komma hem efter soluppgången. Jag kommer sakna att äta chokladflingor varje morgon och pizza tre gånger i veckan (eller...?) Jag kommer sakna att köra bil med BRA musik på radion. Jag kommer till och med sakna mina franskalektioner. Det känns som att att liknande inlägg kommer om några veckor till när det är närmare hemfärd. Lägger in några bilder innan jag ska köra iväg och hämta Pizzor....BISOUS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0