SAINT-GERMAIN EN LAYE

Både i måndags i tisdags hängde jag i Saint-Germain med Matilda, en au pair här i närheten. Vi fikade, tittade lite på rean, och virrade bort oss i stan i jakten på en butik som inte fanns. Vi åt dessutom crêpes med nutella. Så underbart. Idag har jag jobbat och stressat en massa. Imorse hade jag franskalektion igen, och det gick bra. Jag lär mig faktiskt väldigt mycket här för min lärare snackar BARA franska med mig, till och med när hon förklarar grammatik. Trodde inte att jag skulle förstå alls i början, men det gör jag för det mesta. Kom nyss hem efter att ha suttit i en kall bil i tre timmar, vilket inte var veckans höjdpunkt precis. Dock inte så ansträngande att titta på Harry Potter på datorn...men kallt var det som sagt. Imorgon ska jag och Matilda köra till ett stort köpcentrum här någonstans. Jag måste köpta nya solisar eftersom jag var smart nog att sätta mig på mina andra igår. Uuuhhh. Här får ni lite bilder. Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0