PARIS BY NIGHT

Testade Paris uteliv för första gången igår och inatt och i jämförelse med vad jag har varit med om hemma i Sverige var detta grymt kul. Började eftermiddagen med att möta upp Matilda, Moa och Anna inne i Paris. Jag lyckades till och med komma till rätt tågstation för en gångs skull, så jag slapp tvinga de andra att åka till mina random platser igen. Skönt, haha. Vi gick omkring lite i vintagebutiker och hittade så mycket fint. Ska försöka ta mig dit någon gång i veckan när det inte är lika mycket folk.
-
På metron blev vi förföljda av en konstig gubbe som skrek på någon fult språk och pekade efter oss. Han följde med oss in i metron till och med, men till sist blev vi av med honom. Då kom nästa knäppis. En kille som försökte tvinga på oss sitt telefonnummer nerskriver på en lapp. Jamen tack liksom. I alla fall åkte vi hem till Matilda allihopa, och tog bilen till affären för att inhandla lite ostar, baguette, choklad, vin osv. Vi förfestade i Villennes, på Matildas rum, medan vi fixade oss och försökte bestämma vilken klubb vi skulle gå till.
-
Till slut bestämde vi oss för att gå till ett lite mindre ställe, en australiensk bar/klubb som heter Café Oz. Det var verkligen bra. De spelade allt ifrån David Guetta till Micheal Jackson och Muse. (Maria, de spelade New Born i någon remix hahaha). På klubben träffade vi Sabina och Amanda också, men tappade bort dem lika snabbt igen.
-
Kvällen slutade vid fyra då vi efter en 20 minuters promenad utan skor (gick inte att gå i dem efter fem timmars dansande) tog en nattbuss tillbaka till Villennes. Träffade svenskar på bussen, vilket var trevligt. Något som var mindre trevligt var att vi blev omringade av ett gäng höga araber som satt och rökte på bredvid oss och sa till oss hur snygga vi var hela bussresan. Jackpot, eller hur? Har aldrig varit gladare att komma av en buss. (nästan).
Efter det somnade jag direkt på en madrass full av brödsmulor på Matildas golv, och vaknade av alarmet som ringde klockan 11. Sammanfattningsvis var gårdagen jättebra, och jag älskar Paris mer och mer för varje dag som går. Jag sa till Matilda imorse att jag vill vara au pair hela livet. Det är det bästa jag bestämt mig för att göra hittills i mitt liv.
"Fransman som vill vara med på bild."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0