LUND - MARDI

Igår började ju "jobbet" här på riktigt efter en chill helg. Mina uppgifter är inte direkt betungande och jag gillar att ha rutiner i min vardag igen. Började klockan nio med att köra Elé till skolan, som ligger ungefär 25 minuter bort. Sen åkte jag hem igen och gjorde lunch till Victor. Barnen kommer hem på lunchen i typ två timmar här i Frankrike. Kul för dem och även för mig att ha lite sällskap förutom städerskan. Dessutom skönt att ha någon hemma som vet vad alla ljud och signaler betyder. Till exempel så ringde det nyss i hela huset, så jag trodde det var telefonen, men det var en brevbärare vid porten. Fattade ingenting, haha!
På eftermiddagen gick jag en promenad i solskenet, typ 14 grader ute så gick ett bra tag. Sen körde jag och hämtade E igen, sen hem, sen direkt till tennislektionen tillsammans med Christine. Medan barnen tränade åkte vi till Europas största supermarket och köpte en GPS, och en jäkla massa kakor återigen. Efter det var det dags att hämta två trötta barn efter lektionen. Sen beställte vi SUSHI och de sa att de beställer japansk mat VARJE måndag. Perfekt!!! Så när vi kom inkörandes mot huset stod där en liten japan och väntade på oss med massa påsar. Wiiiih! Längtar till nästa måndag nu ju.
Idag har jag hittills kört E till skolan, och kört tillbaka, träffat min franskalärare som är en jättegullig dam i 60-års åldern, gjort ett muntligt test som gick sådär, och nu fixar jag lunch igen. À bien tôt!


Kommentarer
Postat av: Tommy Heino

Hej Alexandra! Härligt att läsa Dina dagliga rapporter och se Dina foto! Du verkar ha det riktigt bra där, bra val! Vi kommer snart och hälsar på Dig! Då beställer vi sushi av Din Japanske leverantör! Kram på Dig/Tommy

2012-01-10 @ 13:51:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0