LA DIMANCHE

Okej, dag två här i Paris. Jag tog sovmorgon till klockan nio. Vaknade av att de andra gick upp och åt frukost. Det negativa med detta huset är att väggarna är tunna och våningarna smälter liksom samman så man hör vad alla andra gör och säger hela tiden. Efter frukosten åkte jag Christine och Ellie till stan för att inhandla dagens tidning, och nybakat bröd. Jag blev även presenterad för bagaren så att jag ska kunna gå dit och köpa vad jag vill för familjens räkning. Hehehe! Det var faktiskt jag som körde idag så jag fick testa deras"volvi" för första gången. (Bilen heter så).

 

Nu på eftermiddagen har jag hjälpt barnen med deras läxor, rättat stavfel och förhört dem på glosor och sånt. Efter det var jag sjukt trött, så jag typ somnade en stund. Men det går ju inte att ligga däckad i sin säng redan andra dagen här, så jag begav mig ut på en lång cykeltur och kom nyss tillbaka. Jag cyklade ner till Seine och slottet, och tog sen vägen genom Maisons-Laffittes mysiga centrum hem. Blev ganska stolt att jag lyckades hitta hem utan att gå vilse, med tanke på att alla gator är så komplicerade och ser så lika ut. Nu kommer lite bilder från gårdagen i Saint Germain en laye och Paris.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0