HELG!

Nu har det redan gått en vecka! Hittills känns allt väldigt bra, och jag tror att jag kommer trivas. "Jobbet" är inte direkt svårt, och jag har mycket tid över för att lära mig franska eller umgås med vänner. Torsdagar och fredagar är veckans skönaste dagar faktiskt. Det enda jag ska göra är att köra till skolan, samt hämta och fixa lunch. Så två timmar totalt kanske. Onsdagar är jobbigast. Då är jag igång hela tiden, och spenderar 3 h i bilen tre timmar medan barnen spelar tennis i 1,5 h var. Så medan en av dem spelar tennis hjälper jag den andra med läxor. Yay! Lördagar och söndagar är mest spännande för då kan jag åka in till Paris och göra lite som jag vill. Imorgon ska jag shoppa i Paris och på söndag ska jag förmodligen till svenska kyrkan här i Paris för att träffa lite nytt folk. Exciting! Nästa vecka börjar franskakurserna också och jag har varit duktig idag och repeterat en massa grammatik. Okej, det blev ett blandat inlägg, mest för att uppdatera lite. Tjooo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0