HAPPINESS

Tisdagen är snart slut, och jag är inte speciellt trött just nu. Antagligen för att jag sov 11 timmar inatt. Anyway, körde till Saint-germain en laye i eftermiddags för att hämta Elé efter skolan. Direkt efter det skulle hon ha tennislektion så vi körde raka vägen dit. Eller försökte i alla fall...GPS:en och Eleonore gav mig olika intruktioner om vägval hela tiden så jag bytte fil hit och dit, körde över heldragna linjer och missade ett antal högerreglar. Fick erfara den hektiska rusningstrafiken på riktigt, men till slut hittade vi fram. Sen var det dags för mig och TomTom (GPS:en) att hitta hem igen, på helt nya vägar. Hade ju inget annat val än att ta den vägen "han" föreslog, så jag fick köra genom ett stadscentrum tillsammans med sjukt många andra bilar. Så det tog hur lång tid som helst. Tur att deras förra au pair hade bra musiksmak och har bränt en massa skivor till bilen.
-
Jag och barnen börjar bli bra kompisar nu vilket känns skönt! Eleonore och jag har roligt tillsammans, hon gillar att fråga mig om musik, kändisar och sånt. Victor älskar att diskutera världsproblem, Sverige vs Frankrike och framför allt tåg, med mig. Han blev lite imponerad när jag häromdagen berättade om tågen jag åkte i Kina, dock var det inte det snabbaste fick jag veta. Det snabbaste tåget var franskt förstås.
-
Ska sova nu! Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0