HALSDUKEN

Idag är det riktigt kallt ute (och inne). Morgonen inleddes med att skrapa rutorna megafort utan vantar. Satt och skakade av kyla i tio minuter innan det blivit varmt i bilen. Då märkte vi att det fanns extremt lite bensin, yay, dags att tanka för första gången. Tur att jag hade Eleonore med mig som visste exakt hur det gick till, och tur att jag var rik på kontanter för tillfället. Bensinen kostar 1,5 euro per liter ju, så det slutade på 68. Fick springa in till och betala inne på macken, och snackade lite artighetsfranska med kvinnan i kassan. Sen upplevde vi lite panik då bilen vägrade starta igen, men efter en minuts trixande med nyckeln kunde vi köra iväg igen. Vi blev till och med tio minuter tidiga till skolan. Fantastiskt. Förmiddagen har jag spenderat med min mysiga halsduk i soffan. Körde och hämtade Victor och hans vän på skolan nyss, det tar ca fem minuter att gå men nej, jag skulle hämta dem ändå så att de hinner spela datorspel några extra minuter. Jajaja, i eftermiddag ska jag hem till Matilda och titta på Vampire Diaries, sen in till Paris och käka. Hoppas ni har det bra där hemma. Pussss

Kommentarer
Postat av: Tommy Heino

Härligt, Alexandra! Trevligt och roligt att läsa om Ditt liv & äventyr! SEr fram emot nästa läsning! Kram på Dig! Tommy

2012-01-27 @ 14:57:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0