VI KOMMER ALLTID HA PARIS

Världen är så himla liten egentligen. En del av de människorna jag lär känna här har kopplingar till mina vänner hemma och det känns jättekonstigt. Till exempel så var en av mina nya vänner, Sabina, i London innan hon flyttade till Paris, och då hängde hon med min gamla klasskompis. Och jag känner dessutom en tjej som gick i hennes gamla klass...Sen har vi ju det faktum att min kompis Annas klasskompis var i Bryssel innan, och träffade Emma, och nu är denna tjejen i Paris och ska med oss ut imorgon eventuellt. En annan tjej här bor i Helsingborg och vi har en del gemensamma vänner vi med. OCH, min föredetta franskalärare Lena har tydligen bott på i Saint-Germain En Laye där jag är varje dag eftersom att barnen går i skolan där. Har massa andra exempel men jaa...hur går detta ihop när det finns så många människor här? Det är ungefär som när jag och Maria sprang på fyra av våra klasskompisar under homestay i Shanghai, då vi alla bodde utspridda i staden. Hur rörigt blev inte detta egentligen? Jag fattar ju knappt själv vad jag skrivit.
Okej, i alla fall. Idag har jag varit på Carrefour och storhandlat med Matilda. Jag hann inte äta någon frukost innan jag drog hemifrån så det blev ett paket sushi till brunch, följt av Vampire Diaries och Crunch. Resten av dagen spenderar jag framför datorn/nere i tvättstugan/i bilen mot S.G. Imorgon ska jag ut med Matilda, Anna, Elin och två andra tjejer som jag inte vet vilka de är. Vi har inte bestämt oss vart vi ska, men min magkänsla säger att vi kommer hamna på samma ställe som vi var på sist. Det var billigt och bra musik. Först ska vi göra crêpes och äta macaroons. Vi är så himla franska alltså. Bisous et au revoir

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0