CINNAMON

Gårdagen var en bra dag. För det första hade Eleonore (och jag) sovmorgon på grund av en inställd idrottslektion. Tack vare kylan faktiskt. Eleverna skulle egentligen spenderat sin förmiddag springandes i två timmar, men -10 grader ledde till att det blev framskjutet. Efter att jag lämnat av E på skolan träffade jag Matilda, och vi körde hem till mig och bakade kanelbullar. Först inom affären dock för att leta reda på diverse ingredienser. Det svåraste var att hitta kanel, men till slut hittade vi det bland strössel och chokladsås. Det hette dessutom Canelle, men det visste ju inte vi. Jag drabbades av världens skratt anfall när vi stod i kassan. Minns inte exakt vad jag skrattade åt men det var sjukt. Kunde knappt andas. I alla fall,..bullarna blev bra även om "jästen" inte riktigt fungerade. Misstänker att det var något annat faktiskt. Vi proppade i oss ett antal bullar och skänkte resten till våra respektive värdfamiljer. Sen drog vi vidare i varsin bil för att åka till Saint-Germains stora fotbollsplaner. Jag hade ju berättat för Matilda att jag brukar se lagen springa längs vägen när jag kör där. Och mycket riktigt, precis när vi kommer körandes kommer ett tjugotal killar joggandes. Jag gör en snygg parkering...men Matilda lyckas få motorstopp halvvägsin, helt sneparkerad, precis när alla springer förbi. Jag trodde jag skulle dö av skratt så roligt det såg ut. Hehehe. Idag är det lördag, och jag är förkyld. så bestämde mig för att inte dra in till Paris idag. Har dock gått en liten promenad, för att slippa "vara inne hela dagen huvudvärken" som jag brukar få annars. Tog lite bilder också.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0