TURBULENCE

Dagens äventyr hittills: Fastna med bilen i en korsning. Tänk er en korsning med rödljus, där båda gatorna är ungefär lika trafikerade. Trots det, så är det grönt för den korsande gatan i cirka två minuter, och för min gata endast i 15 sekunder. Imorse var det kö på den korsande gatan pga okänd anledning. Så varje gång det var grönt för mig var det totalt igenbommat framför mig. Tjooooho! Självklart kom det en tjutande ambulans åkandes samtidigt vilket fördröjde det hela ytterligare. Det var totalt kaos. Till slut fick jag nog av att vara snäll svensk bilkörare och trängde mig förbi  de stillastående bilarna i sicksack. Sen kom nästa moment då jag skulle svänga vänster dessutom...och de bilarna som körde i motsatt riktning hade ju tänkt samma sak som jag och försökte ta sig förbi. Jag hade lite tur som blev framsläppt av en snäll lastbilschafför i alla fall. Skönt att slippa vara kvar i den korsningen halva dagen...
-
Idag är jag fantastiskt nog ledig i princip hela dagen. Ska köra tillbaka och hämta Eleonore när hon slutar, och sen ska Victor köras till tennisen ikväll. Efter det ska jag ta mig till Matilda för att ha "picknick" på hennes golv tillsammans med henne, Anna och Malin. Sen tänkte vi testa på en av Paris största och mest omtalade klubbar, VIP-room. Vi har ju hört en del historier om att det ska vara svårt att komma in och så vidare. Funkar det inte kan jag ju alltid övertala de andra att dra till Le Queen, där Laidback Luke spelar ikväll. Eller så får vi muta vakten. "Rika au pairer" Hehehe. Efter ikväll är jag ledig i en vecka!!! Och sen har jag en vecka till då barnen är lediga, så jag ska hitta på en massa roliga saker med dem. Planerar att åka till Asterixparken bland annat.
Nej, nu ska jag ta och göra crêpes till lunch. Ha det fint, Bisous.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0