TROP FROID

Fy vad snabbt dagarna går! Jag hinner inte med att blogga, för jag har massa annat för mig. Den här veckan har inte varit superspännande hittills. Det är överdrivet kallt, som varmast -1 och som kallast -7. Imorgon ska det bli -10 grader... Vad hände där liksom?! Bortsett ifrån kylan är det ganska okej här. Imorgon blir det kanelbullebak med Matilda under dagen medan barnen är i skolan, och på kvällen ska jag gå på bio i Paris med några vänner. På söndag är det gratis inträde till Louvren, så om det inte är alldeles för kallt ute tänkte jag och de andra ta oss dit en stund. Det är ju ändå ett måste när man bor i Paris.
Månadens outfit består av min blåa kofta+halsfuken+mjukisbyxor. Jag fryser ihjäl utan det, så jag får lunka runt i samma kläder dag ut och dag in...Blir lite smått avundsjuk på barnens garderober. Dottern har två stycken. En som innehåller kanske 100 t-shirts, 20 byxor, 30 hoodies och lite andra tröjor. I den andra garderoben finns cirka 20 olika pjamasar, 10 olika träningsoutfits och ett berg av underkläder och strumpor. Nere i källaren har mamman sina "extra" kläder och skor. Det är typ himmelriket alltså. Typ femtio par snygga skor från Gucci, Prada, osv osv, massa trenchcoats och mysiga stickade koftor. Ni kan ju tänka er att jag fastnar där ganska ofta när jag egentligen ska tvätta. På tal om det måste jag springa ner och slänga in lite saker i tvättmaskinen nu. Hoppas att allt är bra där hemma. Kraam!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0