SEMLOR

Idag var jag på svenska kyrkan i Paris där cirka 50 tjejer och någon enstaka kille hade samlats för att äta semlor. Träffade lite nytt trevligt folk och satt och småpratade i tre och en halv timme medan semlorna bakades. Under väntetiden hölls det ett quizz som gick "jättebra" för mitt lag som vi döpte till Forever Alone...internt och bra. Den enda frågan vi var säkra på var "Vilka har hittills gått vidare i Melodifestivalen?". High five på den ändå. Efter att ha sprungit fram till semelbordet och slukat dem på två minuter stack jag och ett gäng till McDonalds på Champs-Elysees. En väldigt nyttig dag har det varit med andra ord.
-
Var ute i fredagskväll också ju. Vi var tråkiga nog och gjorde exakt samma procedur som sist. Förfest hemma hos Matilda med baguetter och ostar. En roadtrip till Poissy för att hämta Anna, vilket slutade i att Matilda smart nog gjorde en U-sväng på en väg som visade sig vara en enkelriktad avfart. Jag och Moa kunde inte andas så mycket vi skrattade medan Matilda panikslaget försökte vända med den lila bilen. Ett tag stod vi på snedden, mitt för vägen och dessutom i en kurva och i mörker. Men det är inte lätt med de franska vägarna alltså. Vi kom i alla fall tillbaka helskinnade. Men då märkte vi att det var låst och Matilda hade inte tagit med sig nyckeln. Vi stod ute i en kvart och bankade på fönstrena och ringde på, för ett av barnen var hemma. Han satt dock inkjunken i ett spel med hörlurarna på så det slutade med att Matilda och Anna körde iväg till restaurangen i byn, där värdföräldrarna satt. Efter en lagom dålig början blev det lite bättre och vi tog oss till slut till Grand Boulevard och Café Oz. Det var inte lika roligt som sist och musiken var inte heller på topp. Promenerade till bussen vid fyra och var hemma fem. Somnade på en gång och vaknade av alarmet klockan 12. En timme senare sprang vi till tåget och kom precis med. Jag hann inte ens köpa biljett men det var lugnt den här gången. Vi åkte in till Saint-Lazare och chillade lite på Starbucks med Anna. Sen kom även Moa in och vi åkte till Rue de Rivoli för att shoppa. Jag köpte en vårjacka, solglasögon och en concealer som visade sig vara alldeles för mörk. Och det var nog allt för denna helgen. Imorgon är det måndag igen, och efter denna veckan är jag ledig i fem dagar. Tjoooho!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0